وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
December 12, 2005
نمی‌دونم اخبار لبنان و سوریه رو دنبال می‌کنید یا نه. از موقعی که رفیق حریری رو ترور کردن هفت هشت نفر دیگه هم به سرنوشت اون دچار شدن بیشتر هم به روشهای مشابه. اینکه پشت این کارا کیه من نمی‌دونم. ممکن است همینطور که گفته می‌شه سوریه باشه یا ممکنه بعضی هاشون رو سوریه پشتشون باشه و بقیه‌شون رو کسای دیگه‌ای می‌کنن و می‌اندازن سر سوریه. از اونجا هم که دولت جورج بوش به سوریه گیر داده، هرچی میشه می‌اندازه تقصیر سوریه. حالا تو این وسط سوریه تنها کاری که میکنه پشت هم تکذیب می‌کنه. مثلا یکی از وزیراش گفته «سوریه نبوده چون در تاریخش ترور نکرده».

اگر تا حالا «مافیا» بازی کرده باشید می‌دونید که فقط تکذیب‌کردن هیچ فایده‌ای نداره. یعنی تکذیب خشک و خالی به وضعیتتون کمک نمی‌کنه. اگر کسی هم می‌خواد چیزی رو تکذیب کنه باید این کار رو فعالانه بکنه. مثلا می‌تواند سعی کنه که عیب و ایرادی تو شواهدی که بر علیهش داده میشه پیدا کنه. یعنی وقتی که می‌خواد تکذیب کنه بهتره که بگه به این دلیل و این دلیل من شواهدی که برعلیه من هست درست نیست.


یک تاکتیک دیگه برای فرار از اتهام متهم کردن یک نفر دیگه است (تو بازی مافیا این خوب کار میکنه). فقط باید این اتهام برای بقیه باور کردنی باشه. مثلا اینکه سوریه بیاد و آمریکا رو متهم بکنه که رفیق حریری رو کشته به جای نمی رسوندش چون احتمال اینکه بقیه اونو باور کنن کمه.
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     0 نظر