وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
یک جوراهایی سیاست مدارها تو ایران شوخی با هولوکاست را درک نمی‌کند. یعنی این چیزی که رییس جمهور احمدی‌نژاد گفته در مورد اینکه قتل‌عام یهودیها افسانه است را خیلی کس های دیگر هم تو مقام قدرت تو ایران باور دارند و زیاد ابایی از گفتنش ندارند. ایران چندان تاریخ شناسهای درست حسابی ندارد و کسایی شان هم که کارشان درست است جرات نمی کنند در این مسایل نظر بدهند و به امثال احمدی‌نژاد بگویند که این قتل عام اتفاق افتاده است و اگر شما خبر ندارید مشکل خودتان است. حالا اگر اسراییل هم از هولوکاست سو‌استفاده تبلیغی می‌کند دلیلی بر اینکه اصل ماجرا افسانه است نیست. (دوست داشتید در ویکی‌پدیا در مورد هولوکاست بخوانید.)

بین کسانی هم که تو ایران قبول دارند که قتل عام یهودی ها اتفاق افتاده، معمولا برایشان سخت است که بفهمند چرا کشورهای غربی به این مسئله اینقدر حساسند و اینطور به گفته های امثال احمدی‌نژاد عکس العمل نشان می‌دهند. فکر می‌کنند این هم یک توطئه‌یِ یهودیها است.
در مورد همین گفته آخر احمدی‌نژاد تا حالا ۹۷۸ خبر نوشته شده است (بر اساس گوگل نیوز) و حدود ۱۰۶۹ مطلب در وبلاگهای انگلیسی نوشته شده است. توطعه پشت این واکنشها وجود ندارد. بعضی از دلایلی که این حساسیت‌ها را ایجاد می‌کنند عبارتند از:‌

۱- غرب مسیحی تا حد زیادی خود را مسئول فراهم کردن زمینه هولوکاست می‌داند بدلیل اینکه ضدیهودیگری در اروپا تا زمان جنگ جهانی دوم شایع بوده است و کسی چندان با آن مبارزه نمی‌کرد. این ضدیهودیگری کسانی همچون هیتلر را بوجود آورد. برای همین غرب نمی‌خواهد ضدیهودیگری باز هم شایع شود.
۲- گروه‌های یهودی فعالانه سعی می‌کنند که خاطره قتل‌عام یهودیها را در آمریکا و اروپا زنده نگه دارند. در خیلی از این کشورها کتابهای تاریخ مدارس شامل قسمتی راجع به این واقعه هستند. یهودیها یک گفته دارند که می‌گوید «تکرار هولوکاست هرگز». برای همین خیلی فعالانه با کوچکترین گفته‌های ضد یهودی مقابله می‌کنند.
۳- کسانی که قتل عام یهودیها را در کشورهای غربی تکذیب می‌کنند معمولا نئونازیها هستند. کله کچلهای خشنی که هیچ کس آنها را دوست ندارد. بنابراین وقتی از کسی مانند احمدی‌نژاد چنین حرفهایی می‌شنوند سریعا یک آدم خشن کله سه تیغ به نظرشان می رسد که الگوی شخصی‌اش هیتلر است و روی بازوی راستش یک صلیب شکسته هک شده است.
۴- کسانی که یک واقعیت تاریخی مثل قتل عام را تکذیب می‌کنند معمولا یا ناآگاهند یا محرک های نژاد پرستانه دارند.
۵- مهمترین کاربدی که از هیتلر در حافظه تاریخی مردم در غرب مانده‌است همین قتل‌عام یهودیها است. حالا کسی که این موضوع را تکذیب می‌کند،‌ برای مردم بعنوان مدافع جنایات هیتلر تداعی می‌شود.

چرا منکرشدن هولوکاست اینقدر ناجور است؟ می‌توانید فرض کنید که جورج بوش در تاسوعا عاشورای سال بعد بگوید که امام حسین را یزید نکشته‌است و همه‌ ماجرا افسانه ساخت ملاهاست تا مردم ایران را کنترل کنند. اگر چنین چیزی شود ملت همه تو ایران می‌گویند که بوش دیوانه شده است. حالا قضیه امام حسین مربوط به ۱۳ قرن پیش است و تمام چیزی که ما از آن ماجرا می‌دانیم تاریخ نقلی است. در حالی که در مورد هولوکاست هنوز بعضی از آدم هایی که جان سالم بدر بردند زنده هستند. هنوز کوره‌های آدم سوزی آشوویتز سر جاشون هستند و تقریبا هیچ تاریخ شناس معتبر دنیا در اینکه این واقعه اتفاق افتاده شبهه‌ای ندارد.

خیلی مهم است که مسئله اسراییل و فلسطین از قضیه هولوکاست جدا بررسی شود. اینکه کسی از اسراییل خوشش نمی آید بیاید هولوکاست را تکذیب کند تنها خود را در معرض این اتهام قرار می‌دهد که مشکلِ واقعی اش وضعیت اسفناک فلسطینیها نیست بلکه از یهودیها نفرت دارد. خلاصه اینطور بیانات تنها برای ایران تصویر بسیار منفی درست می‌کند. حداقل ۹۷۸ خبر در روزنامه‌های انگلیسی زبان در نقاط مختلف جهان در این مورد چاپ شده است. این هم برای ایران بد است و هم برای فلسطینیها. بنده خداها تمام تلاششان این است که بگویید با موجودیت اسراییل مشکل ندارند فقط می‌خواهند کرانه باختری اردن به آنها باز گردانده شود. اما با این نوع بالا بردن شعارها طرفداران اسراییل دلیل همیشگیشان برای اشغال کرانه باختری تکرار خواهند کرد که اسراییل به این سرزمینها برای دفاع از خود در مقابل کشورهای همسایه که کمر به نابودی اسراییل بسته‌اند نیاز دارد.
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     9 نظر
نظرات:
Blogger Dr O2 گفت:
kar az in harfa gozashte ;-) we are dommed :-S

Anonymous Anonymous گفت:
It is known that England has been pushing for the division of Iraq along race/religion lines should the US plan for a unified Iraq fail: West Iraq, South Iraq, Kordestan, and the oil rich Karkuk.

England would not hesitate for a moment to push for the division of Iran too, should US or Israel push the trigger.

Iran's leaders sould be smarter by now not to fall into another trap like Saddam's war. Why is Ahmadinejad allowed to make antagonizing remarks when Iran is under direct scrutiny for its nuclear activities?

It takes only two ego maniacs (see: Axis of Fanatics – Netanyahu and Ahmadinejad) to put Iran back 25 years, and the entire middle east in termoil. No one benefits, but the same colonialist mindset that created a minority jewish state in the heart of the Arab land. Guess who that is?

Anonymous Anonymous گفت:
it the first time that im reading this post of yours
it's so informative and shows your mature and right attitude
good luck my friend

Anonymous Anonymous گفت:
آقا دمت گرم عجب مثال جالبی زدی
ببینیم این کره خرا هم بالخره میفهمن یا نه
دمت گرم این جور باید به ملت حالی کرد . هر کس با سلاح خودش

Anonymous Anonymous گفت:
اتفاقا ایرانی ها کم ترین مشکل رو با یهودی ها دارن(توجه کنیم به باور سایر ملل درباره ی یهودی ها) ولی متاسفانه تصویری که آقایون از ایرانی ها در جهان ارائه می دن زمین تا آسمون فرق داره

Anonymous Anonymous گفت:
واقعا موضوع رو جالب و موثر بیان کردین ...از مطالب خوبتان سپاسگزارم .

شراره

Anonymous Anonymous گفت:
راستش را بگو کلک ! یهودی هستی یا پول هنگفتی از آنه گرفتی.
بهر حال انکار آن باعث بحث روی آن میشه تا اثبات شه که اگر هم اتفاق افتاده در غرب اتفاق افتاده و صهیونیستها باید بلای جون مسببین واقعی آن شوند نه اِینکه مسببین هصلی از مجازات معاف و مسلمانها و یهودیها راشصت سال به جون هم بیندازند

Anonymous Anonymous گفت:
راستش را بگو کلک ! یهودی هستی یا پول هنگفتی از آنه گرفتی.
بهر حال انکار آن باعث بحث روی آن میشه تا اثبات شه که اگر هم اتفاق افتاده در غرب اتفاق افتاده و صهیونیستها باید بلای جون مسببین واقعی آن شوند نه اِینکه مسببین اصلی از مجازات معاف و مسلمانها و یهودیها راشصت سال به جون هم بیندازند

Anonymous Anonymous گفت:
راستش را بگو کلک ! یهودی هستی یا پول هنگفتی از آنها گرفتی
بهر حال انکار آن باعث بحث روی آن میشه تا اثبات شه که اگر هم اتفاق افتاده در غرب اتفاق افتاده و صهیونیستها باید بلای جون مسببین واقعی آن شوند نه اِینکه مسببین اصلی از مجازات معاف و مسلمانها و یهودیها راشصت سال به جون هم بیندازند