وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
تیم فوتبال ایران دارد چوب تصویر بد ایران در دنیا را می‌خورد. خیلی از تیم‌های خوب دنیا حاضر نشدند با ایران بازی کنند. حالا کوستاریکا حاضر شده است که با ایران بازی کند، آنهم ظاهرا بعد از گرفتن کلی پول از ایران. این هم حرفی که یکی از مسئولان تیم کوستاریکا زده:

خوزه اگویلار یکی از مسئولان تیم: «ما به کشورهای دیگری با وضعیت مشابه رفته‌ایم و تا حالا مشکلی نداشته‌ایم.» او که نمی‌خواست به این اعتراف کند که فدراسیون فوتبال کوستاریکا بخاطر پولش به ایران می‌رود، گفت: «این بازی دوستانه سود اقتصادی و ورزشی دارد.» . او گفت که هیچ دلیلی برای لغو سفر نیست.


تو این مورد پیدا کردن رقیب برای آمادگی برای جام‌جهانی، می‌توان بطور خیلی روشن دید که چگونه «تصویر» یک کشور با «پول» و «کیفیت» مبادله می‌شود. کشوری که تصویر بدی دارد مجبور است با تیم‌های غیر معروف بازی کند و همینطور پول هم بدهد. مثلا اگر ایران کشور باحالی محسوب می‌شد،‌ خود بازیکنان کوستاریکا از خدایشان می‌بود که یک سری به ایران بزنند. این در مورد بازرگانان و دانشمندان هم درست است. مثلا برای اکثر محققان، «باحالی» مکان کنفرانس یکی از پارامترهای مهم برای رفتن به آنجاست و حتی حاضر می‌شوند که هزینه بلیط و ثبت‌نام برای کنفرانس را بدهند. درحالی که در مورد کنفرانسهایی که در جاهای جالب نیستند محققان انتظار دارند که یک چیزی هم بگیرند.
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     0 نظر