وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
اگر طرفهای سانفرانسیسکو زندگی می کنید، سعی کنید که برنامه امشب گروه «کمدی محور شر» را از دست ندهید. برنامه چند روز پیششان فوق العاده بود.این گروه استندآپ کمدی سه عضو اصلی مصری، فلسصینی و ایرانی دارد. چندتا از جکهایشان که یادم می آید را اینجا می نویسم:

احمد احمد یارمصری گروه: هر وقت که به فرودگاه می روم اسمم با دو تروریست تحت تعقیب یکی در می آید. یک بار بهمین خاطر در فرودگاه دستگیر شدم و یک شب در سلول با یک لاتینو خالکوپی دار هم سلولی شدم. طرف گفت: عربی؟ تروریست خبیث؟ چه باحال! چطوره که در سلولو منفجرکنی بزنیم به چاک. بعضی وقتها که در فرودگاه کارتم را می‌بینند و می‌پرسند که چه کاره هستم، می‌گویم کمدین. بیشتر شک می‌کنند و می‌گویند یک چیز بامزه بگو. من هم می‌گویم من تازه از مدرسه پرواز هواپیما فارغ التحصیل شدم.

آرون کایدر فلسطینی گروه: در آمریکا، روزنامه ها در گزارش خود از اسراییل و فلسطین با تیتر بزرگ می نویسند امروز یک اسراییلی زخمی شد، و بعد با یک فونت کوچک در پایین می نویسند همچنین 100 فلسطینی کشته شدند. بعضی موقع روزنامه ها تیتر می زنند: امروز یک جوان فلسطینی با بدن خود به گلوله ی اسراییلی ها حمله کرد.

ماز جبرانی ایرانی گروه: تو فیلمهای هالیوود به من همیشه نقش تروریستهای خاورمیانه ای را میدهند و همیشه توی فیلم کشته می شوم. مادرم می گوید چطور است که تو هم یک بار که آنها هواسشان نیست از پشت بکشی شان.

وبسایتشان را ببینید. در وبسایتهای شخصی شان کلی ویدیو برای دیدن هست. چون کارشان با مزه است خیلی افراد غیر خاورمیانه ای برای دیدن برنامه شان می آیند. این جکها باعث می شود که مردم نسبت به پیش داوریهای خودشان و تبعیضهای درون جامعه بیشتر فکر کنند.
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     1 نظر
نظرات:
Blogger Shabnam گفت:
جالب بود، به این مطلب در بلاگ نیوز لینک دادم: http://www.blognews.ir/