وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
یکی از خواننده‌های وبلاگ خواسته که در مورد افکار عمومی آمریکا راجع به ایران آمار بدهم. من هم سعی خواهم کرد که آمارهایی که دستم برسد را اینجا بگذارم. چون بالاخره به ایده کلی وبلاگم که تصویر ایران در جهان است بی ربط نیست.

آخرین آمار انجام شده متعلق به گالوپ/سی‌ان‌ان است و راجع به بحث هسته‌ای است. از ۱۰۰۶ نفر فرد بالغ در تاریخ ۲۲-۲۰ ژانویه بطور تلفنی سوال شده که :

۱- کدام یک از اینها به دیدگاه شما نزدیک تر است: ایران برای آمریکا یک تهدید فوری (تهدید باالفعل) است؛ ایران در درازمدت برای آمریکا خطرناک است اما خطر فوری نیست؛‌ ایران اصلا خطری برای آمریکا نیست.
نتیجه آمار : خطر فوری ( ۱۹٪)، خطر درازمدت (۶۵٪)، خطری نیست (۱۲٪)، بدون نظر(۵٪).

همینطور ۹۴٪ از جمهوریخواهها و ۷۹٪ از دموکراتها یکی از دو گزینه خطر فوری یا خطر درازمدت انتخاب کرده‌اند. این با قضیه عراق خیلی متفاوت است. در مورد عراق بیشتر دموکراتها از ادامه جنگ ناراضی ولی جمهوریخواهها راضی هستند. در این مورد اختلاف جمهوریخواهها و دموکراتها بسیار کمتر است.

۲- سوال دیگر:
چقدر در مورد توانایی هسته‌ای ایران نگران هستید: خیلی نگران، تاحدی نگران، نه چندان نگران، یا ابدا نگران نیستید.
نتیجه: خیلی نگران (۲۷٪)، تا حدی نگران (۴۷)، نه چندان نگران (۱۹٪)، ابدا نگران نیستم(۶٪) و بی نظر (۱٪).

۳- در مورد سوال:
بر اساس چیزهایی که خوانده‌اید یا شنیده‌اید، فکر می‌کنید که دولت ایران در تلاش به تولید سلاحهای اتمی است یا نیست؟
نتیجه: بله است (۸۰٪)، خیر نیست (۱۲٪)، بی نظر(۸٪).

دقت این آمارگیری ۳٪ است. (دقت آمار حدودا جذر تعداد افراد مصاحبه شده تقسیم بر جمعیت بالغ کشور آمریکا است.)


پ.ن. این وبسایت را پیدا کردم که تمام این آمارهای اخیر را دارد.
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     3 نظر
نظرات:
Anonymous Anonymous گفت:
بسم الله . 1- ما گالوپ را می شناسیم و بطور کامل به حافظه سپرده ایم . گالوپ موسسه نظرسنجی است که برای وزارت امورخارجه آمریکا خدمات نظرسنجی و نظرسازی را ارائه می دهد. سیاست خارجی آمریکا در خروجیهای گالوپ نمایان است . 2- نوشته است : براساس آنچه خوانده یا شنیده اید ... . خوب مگر ما می گوییم رسانه ها در غرب به مردم آنجا چه می گویند ؟ انگار نه انگار همین سی.ان.ان. سخنرانی احمدی نژاد را با رزالت کامل رسما وعلنا تحریف کرد !ما هم که همین را می گوییم ! مردم غرب چیزی جز این موضوع در رسانه های خود نمی شنوند. اما همین هم دلیل بر عدم اغراق سی.ان.ان. و گالوپ نیست.

Anonymous Anonymous گفت:
kheyli mamnoonam .lotf kardid

Anonymous Anonymous گفت:
Aghaie Montazeoralghaem!

shoma entezaar darid ke resanehaie amrica va moassesehaie nazar sanji amricaii ya masulane amrica bar aassase manafeie mellie maa (Iran) tasmim begirand?!!! ya fekr mikonid ke anha baiad vagheiiat raa montasher konand?!!! Aia fekr mikonid anha nabaiad be fekre manafee khodeshan bashand?!!

1kami ehsase tavaghoe bija dashtan nemikonid?

Man fekr mikonam ke Iran tahdide jeddi baraie amrica nist, vali kamelan be mardom va resanehaie amrica hagh midaham ke dar morede ma intor fekr nakonand...

Va hala motasefane! (ya shaiad ham khoshbakhtane!!!), ghodrate eghtesadi va nezami daste anhast!!!

Pas 1kami ahgel bashim! va talash konim sharaiet ra be nafe khodeman avaz konim! na inke Entezaar dashte bashim ke Parchame amrica ra atash bezanim va be anha tohin konim va entezaar dashte bashim anha tebghe manafe maa fekr va amal konand!!!