وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
یک خانمی مشغول این است که جواب برای این سوال پیدا کند که چگونه ایرانیهای مقیم خارج می‌توانند به ایران کمک کنند. بعد از اتمام تحقیقش، جوابها را منتشر خواهد کرد. برای این تحقیقش از چندین نفر این سوالات را پرسیده است:

۱- چه کارهایی یک ایرانی بیرون از ایران می‌تواند بکند که به توسعه ایران کمک کند؟

۲- ایرانیهای خارج از ایران به چه امکانات ویژه‌ای دسترسی دارند که بتوانند با آنها به توسعه ایران کمک کنند؟


من اینروزها کمی در جواب به سوالات بالا کند‌ذهن شده‌ام. بیشترفکرم به این می‌رود که چه کنیم که ایران وضعش از این که هست خراب‌تر نشود. از آنجایی که باید جوابهای سوالهای بالا را بدهم، خوب است که شما یک کمکی بکنید و اگر چیزی بذهنتان رسید در قسمت نظرات بنویسید.
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     4 نظر
نظرات:
Anonymous Anonymous گفت:
به نظر من یه هر کسی می‌تونه یه کارای کوچیکی بکنه.
مثلا چون اینجا دانشگاه اشتراک خیلی مجله‌ها رو داره من برای دوستام تو ایران مقاله‌هایی رو که می‌خوان می‌فرستم.
یا کسایی که تو فضای تحقیق هستند می‌تونن به دانشجوها تو ایران رشته‌ها و مسایلی که به روز هستند رو معرفی کنند چون معمولا تو ایران فضای دانشگاه خیلی دوره از تحقیقات روز. در همین راستا خیلی خوبه که هرکسی تو تعطیلاتش که می‌ره ایران تو دانشگاه‌ها سخنرانی یا دوره درسی کوتاه بذاره.
یک چیز دیگه که اینجا آدم می‌بینه اینه که از نیمکت‌های تو حیاط دانشگاه گرفته تا آمفی‌تئاترهای بزرگ اهدایی فارغ‌التحصیلان دانشگاه هستند. این یه سنتیه که خیلی خوبه تو ایران هم راه بیافته مخصوصا از طرف کسایی که خارج هستند که معمولا وضع مالی خوبی دارن. این کار رو حتی در حد خریدن کتاب برای کتاب‌خونه دانشگاه هم می‌شه انجام داد.
یه کاری مشابه کاری که دکتر رونقی هم با برگزار کردن مسابقه و دادن مشاوره انجام می‌ده واقعا ایده خوبیه.

Anonymous Anonymous گفت:
من به عنوان یه ایرانی که داخل ایران زندگی میکنه معتقدم تنها کار درست و اثربخشی که شما مقیم خارج از ایرانی ها میتونیدانجام بدین سرمایه گذاری در زمینه آموزش کودکان زیر 10 سال در ایرانه . نه فقط مالی البته و نه فقط در تهران.ما شدیدا نیاز به آموزش اصول اولیه زندگی مثل خوب بودن مهربون بودن به حقوق هم احترام گذاشتن خلاق بودن واعتماد به نفس داشتن داریم و اینها رومیشه در غالب مدارس خصوصی خارج از چارچوب آموزش و پرورش ایران و یا انجمنهای خیریه انجام داد الان من کسایی رومیشناسم که این کار روشروع کردن و چنین مکانهایی رو دردهات ایران تاسیس کردن و دارن سعی میکنن بچه های ایرانی رو آموزش بدن .تعدادشون کمه ولی اگه کارشون درهمه دهات وشهرهای کوچیک بتونه ادامه پیدا کنه شاید بشه به آینده 20 سال دیگه ایران امیدوار بود.این کار امکان پذیره ولی بسیارسخت وهزینه بره.وبه نظر من تنها راهه.

Anonymous Anonymous گفت:
منظور از توسعه چيه؟؟

Blogger Mehdi گفت:
خداداد،
بهتر بود بجای توسعه از کلمه پیشرفت استفاده می‌کردم.
کسی که این سوالها را از من پرسیده مشخص نکرده که پیشرفت در چی.
ولی می‌توانیم فرض کنیم پیشرفت در اقتصاد،‌فرهنگ، سیاست ... منظورش بوده است.