وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
در مورد خبر رفتن دخترها به استادیوم و عدم موفقیتشان به ورود به آنجا الپر و حودر کنایه‌ای زده‌اند که می‌خواهم بی‌جواب نماند.

الپر نوشته:

مقل اينكه اين دفعه خواهران عزيز مقيم جنبش زنان ره به استاديوم نبردند. يادتان هست كه گفته بودم آن موفقيت دفعه قبلي هم از بركات انتخابات بود؟ يادتان هست كه چقدر استدلال مي‌كردم انتخابات فضاي باز فراهم مي‌كند؟ يادتان هست كه چقدر چه كساني چجوري مسخره مي‌كردند و كنار كشيدند؟ ... نه من هيچ وقت نمي‌گويم حقتان است كه احمدي نژاد آمد. ولي حيف نيست كه آن فرصت از دست رفت؟


حودر هم لینک داده و زیرش نوشته:

چه شد که دختران نتوانستند امروز به استادیوم بروند
این یک فرق دیگر خاتمی و احمدی‌نژاد از نظر حقوق زنان

هر دوشان با کنایه‌هایشان می‌گویند که «شماها» اشتباه‌کردید، اگر از معین و اصلاح‌طلبان در زمان انتخابات حمایت نکردید. اتفاقا من هم نظرم تا حد زیادی این بوده‌است که مردم بهتر بود به کسی مثل معین رای می‌دادند. درست بود که اصلاح‌طلبان پیشرفتشان در خیلی از موارد از برنامه‌هایشان بسیار کم و یا هیچ بود، ولی خیلی بهتر از کسانی بودند که می‌خواهند ایران را به دهه اول بعد از انقلاب ببرند.

اما با این نوع نگاه الپر و حودر مشکلات جدی دارم.

با پیروزی احمدی‌نژاد، جریان اصلاح‌طلبی بشکل دوم خردادی‌اش مُرد. شرایط ایران و جهانی بسرعت در حال تغییر است. اگر روزی یک جریان اصلاح‌طلبی جدیدی راه بیافتد با جریان دوم خرداد بسیار متفاوت خواهد بود. کسانی هم که در حرکت دوم خرداد نقش داشتند، در حرکت جدید تنها در قالبی جدید قادر به نقش خواهند بود. اگر کسانی بخواهند در گذشته گیر کنند هیچ نقش و ایده مفیدی برای آینده نخواهند داشت.

گروه دیگری از ایرانیها که بنام لوس‌آنجلسی‌ها معروفند (ولی همه‌جا هستند حتی در ایران)، همیشه بر این باور بوده‌اند که مردم در سال ۵۷ اشتباه‌کردند که انقلاب کردند. نتیجه‌اش هم این بوده که از تمام تحولات بعدی بدور مانده‌اند. اگر ازشان بپرسید نه اسم دوتا وزیر خاتمی یا احمدی‌نژاد را می‌دانند نه اسم محسن‌کدیور و اشکوری را. همه‌مان می‌دانیم که تلویزیونهایشان هم کمک چندانی به پیشرفت دموکراسی در ایران نمی‌کنند.

من بر این باورم که کسانی مانند الپر و حودر که به اصلاح‌طلبی دوم‌خردادی تعلق‌‌خاطر داشتند،‌ اگر فقط بدنبال متهم‌کردن یا کنایه‌زدن به دیگران باشند، در گذشته خواهند‌ماند و دیری نخواهد‌گذشت که تبدیل به گروه جدیدی از لوس‌آنجلسی‌ها خواهندشد.
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     2 نظر
نظرات:
Blogger Niki گفت:
Mehdi jan- I think you've made a really important point here that as far as I know hasn't been articulated elsewhere. The comparison with the "los angelesee" types is particularly instructive. take care, niki

Anonymous Anonymous گفت:
I agree with you. S. times it seems that they have lost their mind. I can't undrestand them many times.