وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان

از سه شنبه گذشته بطور سختی سرما خورده‌ام و در خانه بوده‌ام. یکی از دلایل شروع این وبلاگ هم این بود که حوصله کار دیگری را در این چند روز نداشته‌ام.

روز سه شنبه گذشته که با دوچرخه به خانه باز می‌گشتم احساس سرمای خیلی زیادی کردم و وقتی که خانه رسیدم تب و لرزم شروع شد. در حالی که خیلی سردم بود و زانوهایم می‌لرزید سرم داغ بود. مُسکنی خوردم. تا روز جمعه وضعم همین بود و کم کم داشتم بهتر می‌شدم که ناگهان از سحرگاه شنبه احساس کردم که بسختی نفس می‌کشم و احتمالا شُش هایم چرک کرده است. نیمه شب بود و حوصله اینکه به اورژانس بروم را نداشتم. وقتی که آنچنان وضعت بد نیست و به اورژانس می‌روی دکترها طوری نگاهت می‌کنند انگار که باید بجای اورژانس به تیمارستان بروی. اورژانس در آمریکا خیلی گران است. هر چند هم که بیمه باشی الکی نباید به اورژانس رفت. فکر کنم تنها ورود به اوژانس ۴۰۰ دلار هزینه دارد. بقیه‌اش بماند.

نمی‌توانستم بخوابم. نشستم در مورد فرق سرماخوردگی و فلو(آنفلونزا) در ویکی‌پیدیا خواندم. واقعا این ویکی‌پیدیا برای خودش چیزی شده است. هربار که کلمه‌ای را آنجا نگاه می‌کنم، پنج شش کلمه دیگر مربوط را هم دنبال می‌کنم و توضیحاتشان را می‌خوانم. پس از خواندن اطلاعات در مورد فلو و اینکه این هفته فلو در کالیفرنیا فعال است به این باور رسیدم که فلو دارم. بعد هم توضیح درباره نامونیا (سینه پهلو؟) را خواندم و دیدم که اکثر آثار آنرا دارم. برای همین کلی ترس ورم داشت و فردا صبح سریع به دکترم زنگ زدم که متاسفانه برای آن روز ملاقات نداشت. مجبور شدم به درمانگاه بروم. اگر تازه به آمریکا آمده‌اید و فرق اورژانس (emergency room) و درمانگاه (urgent care) را نمی‌دانید بهتر است که سریعتر بدانید. اورژانس را زمانی می‌روید که واقعا وضعتان ناجور است و شب را به صبح نمی‌توانید برسانید یا اینکه تصادف کرده‌اید. ولی اگر روز هنگام است و مریضیتان کشنده نیست ولی با اینحال نیاز به رسیدگی سریع دارد بهتر است به درمانگاه بروید. اگر دانشگاهی هستید می‌توانید بدرمانگاه دانشگاهتان بروید. اگر بیمه دانشجویی هستید و بهر دلیلی مجبورید به اورژانس بروید قبل از رسیدن به اورژانس به بیمه‌تان زنگ بزنید.

بعد از این که به درمانگاه رفتم بهم یک ماسک دادند که تو درمانگاه بقیه را مریض نکنم. خانم دکتر پس معاینه و گرفتن عکس ایکس ری سینه بنده به این نتیجه رسید که من احتمالا فلو ندارم و یک سرماخوردگی ناجور دارم (کلی خورد تو ذوقم تازه باورم شده‌ بود که فلو گرفتم). ولی گفت که آثار جزیی چرک سینه دارم. برای همین برایم آنتی بیوتیک نوشت.

فعلا وضعم بهتر است و دارد اوضاعم بهتر می‌شود ولی سالها بود به این بدی مریض نشده بودم.

لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     3 نظر
نظرات:
Anonymous Anonymous گفت:
It was a very informative post, thank you. However I was wondering if could you elaborate more abour miss doc?

Anonymous Anonymous گفت:
Similar event happend for me, but with a little difference. Some part of my hair lossed and doctor said it is "Alopecia Areata". For learning about this disease, Wikipedia was my first choise. I agree that Wikipedia is very informative, too. ;)

Anonymous Casino Tips گفت:
Bravo, your idea it is magnificent