وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
من دیروز داشتم قالب وبلاگم را عوض می‌کردم در نتیجه خیلی چیزها که تو وبلاگم مشکل داشت را درست کردم. یک سری پند و اندرز برایتان دارم که اینجا می‌نویسم:

۱- این بلاگرولینک لعنتکم علیه بعضی موقع خیلی دیر روی صفحه ظاهر می‌شود. برای همین بهتر است که در قالب‌تان اطلاعات مربوط به ستون کناری بعد از ستون اصلی که نوشته‌های وبلاگتان را دارد بیاید. پایین بودن اطلاعات ستون کناری در قالب باعث می‌شود که قسمت اصلی صفحه زود بارگذاری بشود و خواننده بتواند قبل از اینکه چیزهایی مثل بلاگرولینگ در ستون کناری ظاهر شوند به خواندن مطلب شما بپردازد. (این بلاگرولینک سرویس پر ایرادی است. با کمی ویرایش نوشته‌تان از دوباره شما را می‌برد بالای لیست که خیلی مسخره است. ) (من این مطلب را بعد از نکته صحیح آقای منیری در کامنتها تصحیح کردم).

۲- خوب است که با استفاده از این وبسایت سرعت ظاهر شدن صفحه وبلاگتان را برای مودم‌های کم سرعت را اندازه بگیرید. سعی کنید با کمتر کردن تصاویر و تعداد نوشته‌های صفحه اول حجم وبلاگتان را به زیر ۷۰ کیلوبایت برسانید مگرنه خواننده‌های مودمی شما باید بیش از نیم دقیقه صبر بکنند تا صفحه وبلاگ شما بیاید.

۳- سعی کنید که از صفحه وبسایت چک کن اشکالات html صفحه خود را پیدا کنید. بعضی اشکالات ممکن است در مرورگری که شما از آن استفاده می‌کنید اشکالی ایجاد نکند ولی می‌تواند برای بقیه مشکل ایجاد کند.

۴- وبلاگ بدون خروجی خبرخوان (RSS) بدرد نمی‌خورد. مطمئن شوید که خبرخوان وبلاگتان کار می‌کند و لینکش روی وبسایتان هست. (در جواب به سوالی راجع به اینکه RSS به چه دردی می‌خورد، بگویم که کسانی مثل من با استفاده از RSSreader می‌توانند بیش از سی وبلاگ را در عرض کمتر از ده دقیقه بخوانند یا مرور کنند چون بدون رفتن به تک تک این وبلاگها می‌شود همه چیز را در یک صفحه دید.)

۵- به وبسایت خود با مرورگر(بروزر) فایرفاکس و اینترنت اکسپرلر نگاه بکنید و مطمئن شوید که همه چیز سر جا خودش است.

۶- سعی بکنید که تمام لینکهایتان در همان صفحه باز شود و نه در یک ویندوز دیگر (پاپ آپ). چونکه کسانی که فایرفاکس استفاده می‌کنند همیشه می‌خوانند صفحات را در tab باز بکنند و ویندوزهای popup مشکل درست می‌کنند. من در این وبسایت فقط در یک مورد این اصل را رعایت نکردم.

مطلب قبلی من : نکته تکنیکی در مورد وبلاگداری
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     9 نظر
نظرات:
Anonymous Anonymous گفت:
This comment has been removed by a blog administrator.

Anonymous Anonymous گفت:
Salam, Har chand ke motevajeye ertebaate commente ghabli, ba matlabi ke shoma neveshtid nemisham, ama bayad begam ke nokaate khob va dorosti ro eshare kardid ke kheili ghabele estefade hastesh.

Blogger Mehdi گفت:
کامنت اول را بدلیل بی‌ربطی پاک کردم. چون الان کامنتها را تو صفحه اول نمایش می‌دهم. تصمیم دارم کامنتهای بی‌ربط به مقاله را پاک کنم.

Blogger Niki گفت:
I still don't really understand this RSS thing, I mean what exactly is the benefit of having it. Don't worry, I dont expect you to explain it just for me, but if others have a question about it too, maybe you can explain why you think it is a necessity. thanks, niki

Blogger محمودرضا گفت:
یه اشکال دیگه ای که این بلاگرلینگ لعنتی داره اینه که هر وقت یکی کامنت جدید میگذاره سایت آدمو پینگ می کنه. اگه راه حل مناسبی (غیر از عوض کردن سرویس کامنت گیری)مارو هم خبر کن

Anonymous Anonymous گفت:
سلام
البته سوای اشکالی که بلاگرولینگ در مورد پینگ کردن داره، نظرت رو دربارهِ قرار دادن بلاگرولینگ در انتهایی‌ترین نقطهِ وبلاگ رد می‌کنم.
چون بخشی از وبلاگ‌نویسی مربوط می‌شه به ارتباطات وبلاگی که بلاگرولینگ هم جزیی از اونه، با آوردن لینک‌ها به بالاترین نقطه، باعث می‌شی وبلاگ‌هایی که در لیستت هستند ورودی بیشتری داشته باشند و این جریان که مثل موج عمل می‌کنه باعث جذب مخاطب بیشتری هم می‌شه در نهایت. البته کامل و درست نتونستم توضیح بدم، اما بهتره به جای این‌که کامنت‌ها رو در سایدبار نشون بدی، بلاگ‌رولینگت رو بیاری بالاتر و جای همون کامنت‌ها.
و اگر قالبی درست طراحی شده باشه، بلاگرولینگ تاثیر چندانی در لود صفحه نداره، چون خواننده در درجهِ اول به وبلاگ برای خواندن مطالب رجوع می‌کنه تا فهرست وبلاگ‌ها.
راستی تا یادم نرفته، بعضی‌ها به وبلاگت رجوع می‌کنن تا وبلاگ‌های دیگه رو بخونن و وبلاگت حکم فهرست رو داره براشون، این رو هم در نظر داشته باش.
زیاد شد، قربانت

Anonymous Anonymous گفت:
مرسی
اون ابزاری که برای تست سرعت لود وبلاگ معرفی کردی خیلی بدردم خورد انگار باید یه کم تغییر تو قالب بدم،در ضمن قالب نو هم مبارک،دم عیدی نو نوار کردی

Anonymous Anonymous گفت:
Agha Mehdi, Ghaalebe jadid mobarak... be Nokaate dorosti eshare kardid, khob va ghabele estefade bood.

Anonymous Anonymous گفت:
ستون سمت چپ در فایرفاکس درسته، ولی در اینترنت اکسپلورر به پایین صفحه منتقل می‌شه