وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
یک مشاهده‌ای که داشته‌ام این است که خیلی از فقیرهای آمریکا چاقند ولی در بیشتر فقیره ایران لاغرند. برای همین یک جورهایی کم درآمدها در ایران سالم‌تر می‌مانند.

دلیل این قضیه را دقیقا نمی‌دانم. ولی فکر‌کنم این باشد که در ایران بیشتر مردم کم‌درآمد غذای خانگی می‌خورند که سالم‌تر است. درحالی که در آمریکا فقیرها بیشتر می‌روند جاهایی مثل مکدونالد. شما نظرتان چیست؟
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     14 نظر
نظرات:
Anonymous Anonymous گفت:
A possible answer could be the cheaper foods(fast foods) in US are not healthy while the cheaper food inIRan are the healtier ones.

Blogger هم‏زیستی گفت:
مهدی عزیز، اگر منظور از "فقیر" افرادی است که درآمد آنها در اکثر روزهای سال برای تأمین حداقل نیازهای لازم بدنی کافی نیست از نظر سلامت جسمی و نه ظاهر آن، چه فرقی می کند شکم گرسنه ی خود را با غذاهای چرب فروشگاه های زنجیره ای معروف پر کنند یا با مختصر اغذیه ی فراهم آمده... در خانه ی محقر خود؛ به قول خودتان فقط «یک جورهایی سالم تر اند» و اگر منظور شما افراد فقیربا توان اقتصادی بالاتر است به گمانم نکته سنجی تان در خور توجه و قابل تأمل است. / پی نوشت: در ایران هم غذاهای ارزان غیر خانگی چندان کیفیت خوبی ندارند اما اگر در امریکا خیلی بدتر باشد آن وقت می شود این احتمال را نیز لحاظ کرد

Anonymous Anonymous گفت:
cheghadr chert migi...

Anonymous Anonymous گفت:
فیلم super size me
را ببینید تا بفهمید fast food ها
تو آمریکا چکار می‌ کنند.

http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Size_Me

تو این فیلم مستند یک نفر وزنش ۱۱کیلو توی سی روز فقط با خوردن مکدونالد زیاد می‌شود.

Anonymous Anonymous گفت:
daghighan. chon k hich ghazae ro to khoone nemishe ba 99 cent e k mc donald berger hasho mide doros kard.

Anonymous Anonymous گفت:
فست فود در ايران خيلي گرانتر از غذاهاي خانگي در مي‌ايد و براي همين كاركرد فست فود در ايران اين نيست كه مثلاً شما وقت و پول غذا درست كردن نداشته باشيد و بخواهيد يك چيزي همينجوري سق بزنيد. بلكه فست فود جايي است كه مردم براي تفريح و قرارهاي ملاقات و گذراندن آخر هفته خود خيلي شيك و پيك مي‌روند و غذا سفارش مي‌دهند و همانطور كه گفتم نسبتاًگران هم هست.
اما دليل لاغر بودن و چاق بودن را درست نمي‌دانم. شايد كمي به نژاد و ژنتيك هم مربوط باشد. در ضمن به نظر مي‌رسد در ايران زنهاي طبقه فقير بيشتر چاقند. زنهاي طبقه پولدار و البته متوسط هم كه همگي روي آورده‌اند به ورزش و بدنسازي و فيتنس و به هيكلشان مي‌رسند حسابي.

Blogger Alireza گفت:
it is quality of food in North America is not good! after being there for 10 years and now in Eurpoe I realized that!the same bigmac your get there for $4 here in Swiss is 11 CHF!
so, you will see how things are different!

Blogger Baroon گفت:
دقيقا به همين دليله. غذاي سالم خوردن در آمريكا پر هزينه تر است تا خوردن Fast food + Junk .
از طرفي رژيم غذايي يك شهروند آمريكايي بيشتر روي گوشتهاي پر چربيه (گاو + خوك) و بالعكس در ايران براي طبقه كم در آمد تهيه گوشت سخته و بيشتر روي نان ميگذره .
۳ چيزي كه آمريكاييها ديوانه وار ميخورند ( نوشابه + فرنچ فرايز + همبرگر ) در سبد غذايي يك خانواده كم درآمد اصلا جا نداره .

Anonymous Anonymous گفت:
It pays to ask questions at the end of your posts :)

Blogger n گفت:
من البته نمی توانم اظهارنظر قاطع بکنم که چه قدر از فقرا چاق اند درایران! اما گاهی آمارهایی که وزارت بهداشت میدهد در روزنامه ها طی سال های اخیر خوانده ام. ایرانی ها هم دچاری چاقی ناشی از سوء تغذیه اند، سوء تغذیه ای که هم عوامل اقتصادی در آن دخیل اند هم عوامل فرهنگی ( الگوهای مصرف غذا). غذاهای پر هیدروکربن، چرب و شیرین در الگوی تغذیه ایرانیان جایگاه ویژه ای دارند. دولت برای نان، روغن و شکر سوبسید فراوانی صرف می کند، اما برای لبنیات، پروتنئین و سایر مواد مغذی سوبسید چندانی پرداخت نمی شود. ( البته احتمالا تصمیم به بالا بردن قیمت نان در راستای تنظیم تناسب اندام انواع چاق ( اعم از فقیر و غنی) گرفته شده است!!!)
اصولا قضیه چاقی در ایران ربطی به فست فود یا غذای خانگی ندارد و همچنانکه در بالا اشاره کردم باید از منظر دیگری تحلیل شود.

http://neemnegah.blogspot.com

Anonymous Anonymous گفت:
in ham ye jooraee khoondanehs bad nist.

http://www.bbc.co.uk/persian/science/story/2005/12/051228_si-iranians-obesity.shtml

Anonymous Anonymous گفت:
oon groohban garsia ham kheyli baa haal bood. oon ghadimaa ke too gashte jondollahe komite az inhaa boodand melat beheshoon migoftand "fati comando".
http://video.google.com/videoplay?docid=8071337793166478323&q=woman+police+in+iran

Anonymous Anonymous گفت:
فقر در هر جامعه ای اولین نتیجه اش آشغال خوردن است. در آمریکا این آشغال فست فود است که سرشار از ترنس فت است و در ایران آشغال گوشت سرشار از دنبه و ماکارونی های ارزان قیمت فاقد ارزش غذایی.یک نکته دیگر اینکه آمریکایی هرچه هم فقیر باشد بدون ماشین پاشو از خانه اش بیرون نمی گذاردکه در ایران چنین نیست .با این حال از وقتی ماکارونی به جای برنج سبد غذایی خانواده فقیر ایرانی را پر کرده فقرای ایرانی خصوصا آنها که درحاشیه شهربزرگ زندگی می کنند چندان لاغر نیستند.آنهایی شان هم می بینی لاغرند از فشار سیگار و مواد مخدر است.

Anonymous Anonymous گفت:
be nazar mirese ke hich kodom az shomaha too omretoon abjoo nakhordin .. abjoo vahshatnak shikam miare .. oon chaghiyi ke migi bakhshish maale abej e bakhshish male junk food