وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
دیشب به یک میزگرد رفتم تا در مورد اقتصاد بازیهای آنلاین گوش کنم. کلی اتفاقهای جالب دارد می‌افتد که من خبر نداشتم . می‌دانستم که بعضی از این بازیها پول رایج بازی قابل تبدیل به دلار است. اما نمی‌دانستم که مثلا کسانی هستند که یک عده بچه را در کشورهای جهان سوم اجیر می‌کنند تا از صبح تا شب در این بازیهای آنلاین گنج یا طلاهای مخفی در بازی را پیدا کنند و جمع کنند. آخر شب همه اینها را به یک مال خر می‌دهند که می‌رود و او آنها را به پول تبدیل می‌کند.

یک مورد بامزه: در کره جنوبی یک فردی شمشیر نادری را در بازی بقیمت یکی دوهزار دلار می‌خرد. بعد از یک ماه سازندگان بازی تصمیم می‌گیرند تعداد بیشتری از آن شمشیر در بازی داشته‌باشند در نتیجه قیمت شمشیر مذکور شدیدا افت می‌کند. آن فرد به دادگاه بخاطر این کار شرکت سازنده بازی شکایت کرده است.

یک عده‌ای آدم در این بازیها هستند معروف به ebayers. اینها آدمهایی هستند که کاملا در بازی تازه وارد هستند ولی با دادن دلار یک سری چیز سطح بالا در بازی خریده‌اند که بطور معمول تنها پس روزها بازی امکان بدست آوردنشان وجود دارد.

یک موردی که سازندگان این بازیها در طراحی در نظر دارند که چگونه سیستم کلا از دستشان در نرود. مثلا در یک بازی جنگی یک بازیگر با تجربه دم دری که بازیکنان جدید وارد بازی می‌شوند (در فضای بازی) ایستاده‌بوده و هر کس به بازی قدم می‌گذاشته را ‌همان لحظه می‌کشته. تصور کنید که این کاربر چه صدمه‌ای به جذب کاربران جدید به بازی وارد کرده‌است. برای حل این نوع مشکل بیشتر بازیهای این شکلی فضای جداگانه‌ای برای بازیکنان تازه وارد دارند تا مطمئن شوند که افراد جدید وقت برای تمرین دارند.
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     7 نظر
نظرات:
Anonymous Anonymous گفت:
سلام
و لیتک
........ مستقل / اتوماتیک / بدون سانسور.........

گشودن
850
پنجره
به سوی 850 دیدگاه ایرانی پراکنده در جهان،

فقط "آغاز" است!
..................
فهرست وب ایرانی : نمابه ها

.......زاهنما و لوگو.....

http://www.cyrusnews.com/news/fa/?mi=9&ni=17100

Anonymous Anonymous گفت:
جالب بود

اتفاقا این آخری که گفتی داستان یکی از قسمتهای ساوت پارک بود

این سکند لایف الان خیلی مد شده فکر کنم الان خیلی دانشگاهها توش دارن کار میکنن

Anonymous Anonymous گفت:
میگم علم پیشرفت کرده ها! :)

Anonymous Anonymous گفت:
برادر این مسائل کلی رو که هزارجا روی اینترنت می‌شه خوند. حتی در ویکی‌پدیا راجع بهشون مقاله هست. از اون تجربه‌ها و دانسته‌های شخصی که مطرح می‌شه تعریف کن.

Blogger pooya گفت:
اون قسمت ساوت پارک در همین مورد را دیدی حتما دیگه؟! :))

Anonymous Anonymous گفت:
يک فرياد گوريلانه
من لينک مي خواهم .اين براي صدمين بار. گوريل ها خواهش سرشان نمي شود.ولي من که فهيم هستم از شما خواهشا تقاضا مي کنم . براي يک گوريل خيلي مبتذل است البته.

Anonymous Anonymous گفت:
آقا مهدی سلام آقا رومون سیاه ما که اگر به آرشیوتون نگاه کنید از خوانندگان ثابت شما بودیم چند ماه پیش که خونه رو فروختیم و و بعد از مدتی یه خونه جدید گرفتیم

که تلفن نداشتیم البته تو وبلاگ مون هم نوشتیم از اداره و از چند جای دیگه گهگداری کانکت میشدیم و فکر کنم تو خونه یکی از دوستام کاری که باید میشده شده

حکایتش زیاده و ما شرمنده شما هستیم و البته در وبلاگ بالاترین و پست ..آفت سیستم آزاد.. دلایل خودمون رو هم نوشتیم در هر صورت ما بی تقصیریم و شما هر

چه بفرمایید برای حسن نیت حاضریم که انجام دهیم من از لینک به اینجا اومدم