وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
من خیلی برایم مهم بود که انجمن فارغ‌التحصیلان شریف نسبت به نقض استقلال دانشگاه توسط نیروهای خارج دانشگاه و ضرب و شتم دانشجویان و حتی کتک زدن رییس بی‌خاصیت دانشگاه شریف عکس العمل نشان بدهد و بیانیه‌ای صادر کنند. با یکی از اعضای هیات‌ مدیره هم در این مورد صحبت کردم ولی از اینکه تمایل چندانی به اینکار نشان نمی‌داد، نگران بودم آخر کاری نکنند. خوشبختانه اینطور نشد. اینهم بیانیه انجمن فارغ‌التحصیلان شریف راجع به حمله به دانشگاه شریف:
در مورد حوادث تاسف بار در دانشگاه صنعتی شریف

حوادث دردناکی در هفته اخیر محیط دانشگاه ما را از فضای علمی-آموزشی خود منحرف کردند. به جرات می توان گفت که این حوادث یکی از دردناک ترین رویدادها برای دانشگاه ما در چند سال اخیر می باشد.

بدین دلیل و به علت علاقه زیادی که انجمن ما را با ریشه خود، یعنی دانشگاه صنعتی شریف، پیوند می هد، لازم می دانیم تا مراتب تاسف خود را از این حادثه دردناک ابراز داریم. مهمترین ارکان دانشگاه از شخص رییس دانشگاه تا گروه های وسیعی از دانشجویان، در جریان این حادثه مورد ضرب و شتم و اهانت قرار گرفتند. این گونه حوادث نه تنها می تواند روند آموزش در دانشگاه را مختل سازد بلکه همچنین وجهه دانشگاه را به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای آموزش عالی در کشور خدشه دار کند .

انجمن ما مطابق اساسنامه خود موظف به کمک به پیشبرد روند علمی-آموزشی دانشگاه صنعتی شریف بوده و طبیعتا نمی تواند با اقداماتی موافق باشد که مهمترین ارکان دانشگاه را زیر ضربه برده و دانشگاه را از روند علمی-آموزشی خود منحرف می کند. برپاکردن و دامن زدن به چنین حوادثی که مخالف با امیال و خواست های اکثریت دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه است، اثر تخریبی در انگیزه دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه داشته و منجر به رکود علمی-آموزشی دانشگاه خواهد شد.

ما امیدواریم که مدیریت دانشگاه و مسئولین آموزش عالی کشور بتوانند با توجه به خواسته های کادر علمی و اداری و همچنین دانشجویان، محیط آرام دانشگاه را در آینده از چنین گزند هایی مصون نگاه دارند.

21 مارس 2006
هیات مدیره انجمن دانشگاه صنعتی شریف


از هیات مدیره انجمن بسیار متشکرم.

کسانی که هنوز عکس العمل جدی ازشان ندیده‌ام اساتید دانشگاه شریف هستند. با اینکه اعتراض برایشان هزینه‌ای ندارد، هنوز منفعل مانده‌اند. مثل اینکه تا کسی خودشان را کتک نزند اعتراضی به کتک خوردن بقیه ندارند. آقایان، خانمها:‌ این بیانیه‌های بی‌خاصیت نیستند. باهمین اعتراضهای کوچک است که می‌توان یک موج درست کرد تا یک حرکت نادرست مثل دفن اجباری جنازه‌های کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق در دانشگاهها متوقف شود. اگر حاضر نیستید کاری درحد یک بیانیه بقول شما بی‌خاصیت بکنید که اوضاع درست بشود،‌ منتظر کی و چی هستید که برای شما وضع را درست‌کند؟
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     4 نظر
نظرات:
Anonymous Anonymous گفت:
منتظر شما که بیرون گود نشستید و نسخه می پیچید،بدون اینکه از قیمت میوه شب عید یا یک مسافرت ساده در ایام تعطیلات خبر داشته باشید.

Anonymous Anonymous گفت:
من ديروز بخشی از کامنتم از قلم افتاد ! من با شما درباره عکس​های کيلويی و وقت گیر که عموما در فليکر هم زياد شده موافقم اما فکر نميکنم نادر داودی که يک فتوژورناليست و واقع نگار می​باشد دستش برای گرفتن عکسی که شما اشاره کرده بوديد لرزيده باشد . البته با توجه به اينکه من همزمان از برنامه جشنواره فيلمبرداری ميکردم هم با شما موافقم که نور بسيار کم بود .

Blogger Mehdi گفت:
حامد،
من بعنوان یک فارغ التحصیل دانشگاه شریف مسئولم که مراقب باشم دانشگاه سابقم بدنام نشود و کیفیتش بدتر نشود. که فکر می‌کنم در حد خودم این کار را کرده‌ام. دانشجوهای فعلی شریف هم زحمتشان را کشیدند. اینکه من و خیلی از این دانشجویان انتظار داریم که اساتید هم موضع خود را روشن کنند، چیز زیادی نیست. اینراهم بگویم که سطح درآمد اساتید دانشگاه شریف از عموم مردم ایران بالاتر است و اکثرشان مشکلاتی که شما اشاره کردید را ندارند.

Anonymous Anonymous گفت:
کاملا موافق ام. درست می گویی.