وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
خوب این سیستم آگهی وبلاگی که رویش کار می‌کردیم تقریبا رو به اتمام است(آگهی‌های سمت چپ صفحه را ببنید). نهایی نهایی نشده و هنوز در مرحله آزمایشی است. ولی اگر دوست دارید که تستش بکنید به این وبسایت بروید و دستور عمل داده شده را دنبال بکنید. هم اکنون هفت وبلاگ دیگر شروع به استفاده‌اش کرده‌اند. خیلی خوب می‌شود که به ما فیدبک بدهید. می‌توانید در قسمت نظرات مشکلات یا پیشنهادات را بگویید.

این سیستم تبلیغی بر اساس بده بستان کار می‌کند. تبلیغات بقیه روی وبلاگ شما گذاشته می‌شود و تبلیغ شما روی وبلاگهای دیگر. البته این بتناسب تعداد خوانندگان است. اگر شما خوانندگان بیشتری به وبلاگتان می‌آیند و روی تبلیغها کلیک می‌کنند، تبلیغات بیشتری از وبلاگ شما در جاهای دیگر گذاشته می‌شود. اینطوری خیلی از بیننده‌هایی که بطور عادی هرگز وبلاگ شما را نخواهند دید فرصت پیدا خواهند کرد که وبسایتتان را پیدا کنند. این سیستمی که من و دوستم احمد درست کردیم برخلاف سرویسهای دیگری که وجود دارد (مثلا آگهی‌های گوگل) به هیج ثبت‌نام یا هزینه‌ای نیاز ندارد.

کلی جزییات و قابلیتهای دیگری داریم بهش اضافه می‌کنیم که سرفرصت در موردش می‌نویسم.
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     17 نظر
نظرات:
Anonymous Anonymous گفت:
فکر-کار و ايده‌ی بسيار جالبيه، به عنوان اولین فيدبک هم عرض می‌کنم که اي کاش لينک‌های تبليغ‌شده مستقيما به وبلاگ مقصد بود، شخصا از اين لينک‌هایی که به یک فایل واسط هست و آدم آدرس مقصدو نمی‌دونه، خوشم نمي‌یاد!
درضمن من در کدهای گام دوم عبارت
"NumAds=2"
رو پيدا نمی‌کنم!
پيدا کردم، توی گام اول بود!

Blogger Unknown گفت:
chetori mitoonam tedaade pointaam ro bedoonam?

Anonymous Anonymous گفت:
آقا من هم دوست دارم بدونم این لینکی که قراره روش کلیک کنم منو کجا می بره نه این که آدرس سایت شما رو بهم نشون بده وقتی می رم روش.

Anonymous Anonymous گفت:
Banner exchange schemes are very outdated. I am pretty positive there was a similar service in place more than 4 years ago for Persian weblogs.

Blogger Mehdi گفت:
خیلی ممنون از همه شما که تا حالا نظر دادید.
target_url راا امروز مشکلش را حل میکنیم.

یک فکری هم برای دیده‌نشدن لینک می‌کنم.

Anonymous Anonymous گفت:
سلام، این لینکدونی که این بغل گذاشتی، با سرویس خاصی کار می کنه. منظورم چیزی شبیه بلاگ رولینگ هستش- اگه اینطوره آدرسش چیه؟
ممنون

Blogger Kamangir گفت:
Salam Mehdi
I really like your idea. By the way, how did you define the values +1, -16 and -20? I was thinking that should be an interesting problem to define those variables.
Arash

Anonymous Anonymous گفت:
ma system ro rah endakhtim vali har ja raftim asari az tablighe webloge khodemoon nadidim! ajiban ghariba! shayad bayad sabr kard ta tablighaye khodam click bokhorand. vali khodam ye bar ro tablighe khodam click kardam. mishe 16 emtiaz. pas laghal 16 nafar mitoonand webloge man ro ro siteshoon namayesh bedan. hala oomadan to khodesh sigheye digast! albate shayadam ye weblogi tablighe mano gozashte yeki ham oomade to webloge man va man bedehkar shodam! nemitoonestam ghablesh fekr nakonam va in hame nanevisam!!

Blogger Mehdi گفت:
امشب سعی می‌کنیم خیلی از مشکلاتی که گفتید را حل بکنیم.
یک امکان هم اضافه میکنیم که بتوانید ببینید چند نفر از طریق تبلیغ به سایتتون آمدن.

Blogger Mehdi گفت:
مریم،‌
برای لینکدونی از del.icio.us
استفاده میکنم.
این یک سیستم bookmarking
است که اجازه می‌دهد لینکهایی را که جمع می‌کنید روی وبلاگتان هم نمایش بدهید. فکر می‌کنم یک وبلاگ نویس دیگر راجع به این موضوع خوب توضیح داده بود. سر فرصت پیدایش می‌کنم.

Blogger Mehdi گفت:
مشکل دیده نشدن لینک مقصد و مشکل کار نکردن target_url
حل شد.

در مورد کسایی که در مورد نوع اعتباری که وبلاگها از نمایش یا کلیک شدن تبلیغ روی وبسایتشان می‌گیرند،‌ هنوز مشغول کاریم. ولی در نهایت می‌خواهیم کاری بکنیم که سیستم کاملا دست وبلاگهایی که بیننده بیشتر دارند نیفتد. البته آنها هنوز تبلیغات بیشتری خواهند داشت ولی نه به تناسب تعداد بیننده‌هایشان.

Anonymous Anonymous گفت:
سلام
دستتون ردد نکنه. من خواستم استعمال کنم این سیستم رو ولی نشد. یعنی عرض این باکس یه کم زیاده. شکل وبلاگم رو به هم میریزه. یعنی همه نوشته ها میرن ÷ایین تر از اون آگهی و همه بالای صفحه ام خالی میمونه.
منظورم رو فهمیدی؟

راستی ای میلت رو تو وبلاگت نذاشتی یا من پیدا نکردم؟

Blogger Mehdi گفت:
ایمیلم گوشه پایین سمت چپ صفحه بطور تصویر است.

می‌توانید عرض آگهی را هم خودتان کم کنید اگر برای وبلاگتان مشکل ایجاد میکنه.
width=150
بکنیدش
width=120

Anonymous Anonymous گفت:
برادر من!
حدس نمی‌زنید این سیستم شما ناپایدار باشد و به نتیجه‌ای مشابه با سرمایه‌داری منجر شود؟! یعنی این‌که کسانی که هیت‌شان زیاد است، به مرور بیش‌تر هم بشود و کسانی که هیت‌شان کم است، به مرور نادیده‌تر گرفته شوند.
فکر کنم باید فکری به حال این بکنید.
مثلا به جای این‌که رابطه‌ی تعداد لینک‌ای که از تو به جای دیگر رفته به تعداد لینک‌ای که به تو می‌آید خطی و برابر باشد، غیرخطی باشد و بعد از مدتی به اشباع برسد.
پیش‌نهاد می‌کنم از تابع‌ای مثل tanh استفاده کنید یا حالا هر چیز مشابه دیگر که اشباع داشته باشد یا حداقل سرعت افزایش‌اش به تدریج کم شود.

Blogger Mehdi گفت:
sologen,
اتفاقا چیزی شبیه پیشنهادی که گفته‌اید پیاده کرده‌ایم. در موردش سر فرصت خواهم نوشت.

Anonymous Anonymous گفت:
با سلام من این کدی را که شما داده بودید به وبلاگم اضافه کردم ولی هیچ اتفاقی نیفتاد ومنهم تقریبا منصرف شدم.امروز داشتم وبلاگ خودم را از روی یک کامپیوتر دیگه نگاه میکردم دیدم که لینکها اضافه شده و به بقیه وبلاگها هم که سر زدم دیدم اونها هم این لینکها را نمایش میدن ولی با کامپیوتر خودم نه فقط لینکها روی صفحه خودم دیده نمیشن بلکه روی وبلاگهای دیگه هم که از این سیستم استفاده میکنن دیده نمی شن .فکر میکنم این مشکلی که باید برای خیلی از کامپیوترها وجود داشته باشه و در اینصورت کارکرد این سیستم را خیلی پایین میاره .ممکنه این مشکل به علت نداشتن برنامه خاصی روی کامپیوتر باشه ؟اگه اینطوره لطفا راهنمایی کنید تا این برنامه را دانلود کنیم
باتشکر
پدرام هاشمی

Blogger Mehdi گفت:
پدرام،
احتمالا
javascript
بروزرتان خاموش است.
سعی کنید با رفتن به preferences آنرا روشن کنید.