وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
من خودم چند ایده برای سوالی که در نوشته قبلیم کردم دارم که اینجا می‌نویسم:

۱) هنوز که هنوز است یک گروه مدافع حقوق بشر با یک وبسایت درست حسابی نیست که آمار تمام زندانیهای سیاسی و دستگیریها را بروز داشته‌باشد. به یک چیزی مثل این وبسایتی که تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی را در عراق می‌شمارد نیاز است، منتها برای نشان دادن تعداد زندانیهای سیاسی اعم از دانشجو و غیر دانشجو. جمع کردن چنین آماری سخت نیست. خیلی از فعالان سیاسی در ایران به محض اینکه کسی دستگیر شود یا خشونتی اعمال می‌شود می‌توانند به چنین وبسایتی گزارش کنند. این کمک می‌کند که بطور مستند بشود گفت که در ایران در این لحظه به این تعداد زندانی سیاسی هست. این در دراز مدت کمک هم می‌کند تا بشود دید که اوضاع بهتر می‌شود یا بدتر.

۲) یک ایده دیگر هم درست کردن یک وبسایت ویکی برای اعمال کنندگان خشونت در ایران است. بیشتر نیروهای پلیس در ایران تنها مامورند و معمولا از کاری که می‌کنند راضی نیستند و نباید از آنها عصبانی بود. ولی اگر تصاویر تجمع هفت‌تیر زنان را ببنید، می‌بینید که یکی دونفر پلیس زن هستند که با طمع خاصی مشغول اعمال خشونت هستند. می‌شود اینها را زیر ذره‌بین قرار داد و برایشان یک صفحه ویکی داشت که اعمال خشنشان گزارش شود. این می‌تواند جلوی کسانی که زیاده‌روی می‌کنند را بگیرد و کلا دست و پای نیروی انتظامی‌ را در اجرای دستورات سرکوب ببند.

اینها ایده‌هایی هستند که تا حد زیادی نپخته‌اند و باید بحث بشوند.
همانطور که خیلیها در نظرات نوشته قبلی گفتند، مشکل خشونت تا حد زیادی ساختاری است و بدون تغییراتی در ساختار خشونت پایین نخواهد آمد. نظر شخصی من این است که خشونت را هرجایی که مي‌شود باید جلویش را گرفت و نباید صبر کرد تا ساختار تغییر‌کند.
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     3 نظر
نظرات:
Anonymous Anonymous گفت:
Are Hoder's relative?

Anonymous Anonymous گفت:
عزیزم.
این ایده «تو» را دیگران چند وقت است که عملی کرده اند و در حال تکمیل مداومش هم هستند مثل سازمان های ثبت اسناد حقوق بشر کسانی مثل رویا حکاکیان و یا خواهران پورزند.
رفقای عزیز شما هم که خیلی نگران حالشان هستی مثل فرنگوپولیس و غیره مدتهاست به امر خیر لجن پاشی و تهمت و افترا زدن به اونها مشغولند.
این هم کار جالبی است که دیگران را به لجن بکشیم و بعد خودمان «ایده شان» را مثل یک کشف بزرگ دوباره آنهم فقط درحرف (چون عمرا من و تو که اینکاره نیستیم) مطرح کنیم.
من فقط یک سوال دارم. با این کار که این وجهه عزیز ایران شما لکه دار میشود باز در اذهان جهانی نه؟
حالا این رسانه های «کثیف صهیونیستی » این خبر را منتشر کرده اند و فردا مردم باز یادشان می رود. بیاییم دوباره یک مرکز ثبت این وقایع و پرونده سازی به نفع جهانخواران و جنگ طلبان راه بیاندازیم که هی این منفی نمایی را به یاد مردم فرنگ بیاوریم و «وجهه» را دستی دستی خودمان خراب کنیم که اسراییل پلید باز نفع ببرد.
هیهات برادر. هیهات !

Anonymous Anonymous گفت:
این هم همون زنهای پلیس
http://farshadebrahimi.blogsky.com/?PostID=135