وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
رائد جرار، بلاگر عراقی، که به آمریکا مهاجرت کرده، توی فرودگاه جلویش را گرفته‌اند و نگذاشتند با تی‌شرتی که نوشته عربی داشته‌ سوار هواپیما بشود. حالا مثلا اگر روی تیشرتش نوشته بود «عزیزم می‌خوام بدونِ من زنده نباشی» یا «من دزد همه دختر آمریکایی ام» باز می‌گفتیم یک چیزی، ولی چون اینجور تی‌شرتها را احتمالا خانمش اجازه نمی‌ده، با تی‌شرت «لن نصمت» یا «ما ساکت نمی‌مانیم» جلویش را گرفتند که خداییش یکمی Lame است. ولی کلا چقدر حالگیری است که چپ و راست خبرهای اینطوری می‌رسد. اول ماه که اون بلا را سر شریفیها آوردند. این جور برخوردهای هم در فرودگاهها ادامه دارد.


یکی از دوستان من که تا چند وقت پیش این طرفها بود با یک تی‌شرت با نوشته بزرگ «ایران» اینطرف و آنطرف می‌رفت. اگر اون را بگیرند حداقل با اون تی‌شرتش یک شانس خوبی هست که تو سی‌ان‌ان یا فاکس‌نیوز ببینیمش. البته فاکس احتمالا تیتر می‌زند تروریستی که یادش رفته‌بود تی‌شرتش ایرانیش را قبل از سوار شدن به هواپیما دربیاورد دستگیرشد.

پ.ن. الان یک چیز دیگر یادم افتاد که شاید توهین‌آمیزترین چیزی بوده‌است که بطور شخصی در فرودگاههای آمریکا دیده‌ام. یک بار تو فرودگاه سیاتل منتظر چمدانم بودم. چهار جوان آمریکایی که بظاهر سرباز می‌رسیدند تی‌شرتهایی پوشیده بودند با نوشته عربی در پشتش نوشته بود «خطر: فاصله خودتان را حفظ کنید» (شبیه علامتی که پشت ماشینهای نظامی در عراق می‌نویسند شاید هم دقیقا همان). جمله عربیش دیگر بخاطرم نمانده‌است ولی معنایش واضح بود: بدنبال شماییم که بکشیمتان. همه‌‌ شما را. حتی در آمریکا!

پ.ن. رائد بدون اینکه خودش هم خبرداشته باشد رکورد سالانه خبرهای سیاسی دیگ(یک سایتی مثل بالاترین) را شکست. از آنجا که بیشتر عضوهای دیگ آمریکایی هستند این نشان می دهد که هنوز تو آمریکا خیلیها هستند که اگر این چیزها بگوششان برسد واکنش نشان می دهند. برای همین در مورد تبعیضها خبررسانی امر خیلی مهمی است.
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     10 نظر
نظرات:
Anonymous Anonymous گفت:
در همین راستا منم یه تی شرت پوشیدم که روش نوشته
Where America Finds The Law.
خوب به نظرت منو اینطوری نمی گیرن؟

Anonymous Anonymous گفت:
خوب کردن جلوی اون عراقی آشغال کمونیست را گرفتن. .دمشون گرم!
یک همچین زباله ضد آمریکایی چپی غلط کرده به قبر باباش خندیده اومده آمریکا. گم شه بره پیش همون سوسمارخورهای بیابونی که ازشون پس افتاده.
کاشکی این آمریکاییها بیشتر ازین کارا بکنن بیعرضه ها.

Blogger Amir گفت:
این هم تبلیغ یک تیشرت که ضد ایرانی هست از یک وبسایت وابسته به اسراییل (البته این حدس من هست، خودتون داوری کنید).

آدرس وبسایت:
http://www.FrontPageMag.com

و این هم لینک به عکس نشون داده شده در تبلیغ

روی تیشرت نوشته:
IRAN
wants nukes?
give them to'em

یعنی: ایران بمب اتم میخواد، پس روی سرش بمب اتم بریزید.

Blogger Niki گفت:
You think it is lame that they stopped him or do you think the slogan is lame?

There is a persian version of it "Ma saket Nakhaheem Mand". I think it is really cool, and I plan on wearing it often.

CNN is covering this story of what happened to Raed, i think he will be on tomorrow. And of course all the civil liberties organizations are interested in the case which is good news.

Anonymous Anonymous گفت:
Seen this?
http://news.bbc.co.uk/1/hi/magazine/5270500.stm

Anonymous Anonymous گفت:
در بالاترین امکان این‌که کیا به یک داستان رای مثبت دادن رو هم اضافه کن، بعضی‌ها ظاهرا چندتا نام کاربری می‌گیرن و به خودشون رای می‌دن.

Blogger Mehdi گفت:
The Letter N,
It would have been more catchy if he was prevented with a funny message on his T-shirt.

nonymous said...
در بالاترین امکان این‌که کیا به یک داستان رای مثبت دادن رو هم اضافه کن، بعضی‌ها ظاهرا چندتا نام کاربری می‌گیرن و به خودشون رای می‌دن.

از امروز به بعد برای ثبت نام ایمیل معتبر لازم است.

Anonymous Anonymous گفت:
خیلی عجیبه این خبر با این ارایه ساده (صفحه‌ای که لینک دادن حتی نام نداره) این‌قدر روی دیگ بالا رفته، اصلا انتظار نداشتم.

Anonymous Anonymous گفت:
خیلی باحال...
میگما اینها هم مخشون گوزیده آمریکاییها هم ترسو هستند دیگه به یه چیزایی گیر میدندا که مرغ پخته خندش میگیره.

Anonymous Anonymous گفت:
البته ایشان حق دارد که اعتراض کند ولی اعتراض‌اش بی‌مورد است. بلوجت شرکت خصوصی است و آن خانم حق داشت ایشان را به هواپیما راه ندهد. این ربطی به حقوق مصوب در قانون اساسی ندارد.

ایشان هم همان‌طور که خودش می‌گوید، از عراق آمده با امید زندگی در یک کشور آزادتر. اگر فکر می‌کند آمریکا به اندازه‌ی کافی آزاد نیست می‌تواند یک بار دیگر همین تجربه را تکرار کند و برود یک کشور آزادتر