وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
October 10, 2006
یک چند روزی است که به رادیو زمانه گوش میدهم. چند ماه پیش به مهدی جامی که ایده‌های مختلف را درباره رادیو جمع می‌کرد قول داده‌بودم که منهم ایده‌هایم را خواهم فرستاد که البته تا دیروز فرصت نشده‌بود. هر چه وقت اضافه داشته‌ام صرف ساختن بالاترین و یک وبسایت دیگر (به انگلیسی و هنوز ناکامل) شده‌است. رادیو زمانه دارد چیز خوبی می‌شود. نسل جوان ایران تا بحال هیچ تریبون صوتی یا تصویری نداشته‌است. در داخل ایران جوانان در کار روزنامه‌نگاری وارد شده‌اند و تا بحال خوب کار کرده‌اند. نفوذ وبلاگها هم بد نبوده‌است. ولی هیچ کدام از اینها به اندازه تریبون صوتی یا تصویری نمی‌تواند با جامعه بزرگتر در ارتباط باشد. رادیو زمانه قدمی است در این جهت و آمدنش را باید به فال نیک گرفت.

امروز هم داشتم به رادیو گوش می‌کردم که یک دفعه شنیدم این نیک آهنگ کلاغ زده فرجامی باران در دهان مانده حرف من را به نوعی که خودش می‌خواهد، دارد تحویل شنوندگان میدهد: «مهدی خان صاحب ژرف هم به طرفیت از میجر تونی بلر درآمد و اعلان کرد که بخلاف عقیده سیماخاتون، با چادر و حجاب و برقع آنطور که باید وشاید نمی شود رابطه برقرار نمود و موکد نمود که من خودم در این باب تجربه دارم. »

برنامه بامزه کلاغستونشان را از دست ندهید.
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     7 نظر
نظرات:
Anonymous Anonymous گفت:
ترجمه مقاله را جایی نمی شه دید
بلاخره شما که یه روز ایران بودید می دونید وضع زبان ما چطوریه
کل مطالب بلاگتون عالی بود

Anonymous Anonymous گفت:
When did Tony Blair enter this fiasco? Let alone that his commentary was quite false.

Blogger Sima گفت:
مهدی عزیز،

اول اینکه از وبلاگ ها مدتی است کم خبرم. نه اینترنت دائم دارم و نه وقت بلاگیدن. از قرار باید از "میدان" بیرون بیایم و مثل آدم بنویسم که یعنی بلاگیدن را بر من منع کرده اند :-(.

اما در مورد نوشته ات، راستش می دانم استراو از نقاب می گوید، اما این در چیزی که من می گویم تأثیری ندارد. چه چادر باشد چه نقاب و چه روسری. من از بحرانی که دیده شدن و ندیدن ایجاد می کند می گویم و اینکه محدودیت های چندفرهنگی بودن (یا ادعاهای آن) چه هستند.

نیک آهنگ را هم از روی لینک تو خواندم. راستش نمی دانم چه می گوید و از کدام "فاش" کردن اسرار نگو می گوید. خب کار نیک آهنگ همین سنسیشنالایز کردن مسائل است دیگر. تعجب کردی مگر؟! :-)

Anonymous Anonymous گفت:
این نوشته که به آن لینک داده ای کار نیکاهنگ نیست. کار محمود فرجامی است. از نثر قاجاری نوشته باید فهمیده باشی که محمود این را نوشته نه نیکان

Blogger Mehdi گفت:
تنها راه یک چیز بامزه درآوردن از حرفهای من و سیما این بود که یک جورهایی تغییرشان بدهند. کلاغستون برنامه بامزه‌ای است. یکم توش قضایا را عوض کنند زیاد مساله‌ای نیست.

Anonymous Anonymous گفت:
آره بابا كار من بود. چرا هي گناه اين سيد جوشي بينواغ رو پاك مي كنين. مهدي آقا واست اي ميل هم زدم كه يادداشتت رو تصحيح كني. گويا نرسيده.

Anonymous Anonymous گفت:
وقتي يک روشنفکر خلاق در جاده سنگلاخي به هنرنمايي ميپردازد. اندر حکايت حسين درخشان و مخالفتش با تغيير مسالمت آميز حکومت http://blogcritics.weblogs.us/farsi/?p=12