وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
احمد امروز می‌گفت که چند سال پیش رفته‌بوده خانه یک نفر که دوربین‌عکاسی‌اش را بخرد و پس از احوال ‌پرسی صحبتشان به اینترنت کشیده و طرف گفته که دارد از شرکت Paypal می‌آید بیرون چون می‌خواهد ایده خودش را برای گذاشتن ویدیو روی اینترنت دنبال کند. بعد هم نشسته کلی در مورد ایده‌اش گفته. دوربین خودش را هم می‌خواسته بفروشد چون می‌خواسته بجاش یک دوربین کوچک با امکان فیلم برداری بخرد که بتواند فیلم‌هایش را بگذارد روی اینترنت.

چند روز پیش احمد اسم «استیو چن» پایه‌گذار شرکت ‌YouTube را دیده و متوجه شده که طرف همان دوربین فروشِ بوده‌است. YouTube اینروزها به بزرگترین شرکت ویدیو آنلاین دنیا تبدیل شده و قیمتش بالای یک میلیارد دلار برآورد می‌شود.

اگر شما بودید حاضر بودید که کار پر درآمد و بی‌دردسرتان را تو Paypal ول‌کنید و بروید دنبال اینکه سایت ویدیو درست کنید؟


پ.ن. این ویدیوی مصاحبه چارلی‌رز را با پایه‌گذارهای YouTube را هم ببینید.
اولین ویدیو YouTube ویدیو جوادکریم دیگر پایه‌گذار شرکت YouTube است.
شرح کار یوتیوب در وبلاگهای فارسی: اینجا
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     4 نظر
نظرات:
Anonymous Anonymous گفت:
من چند تا سوال دارم شما ایران هم بودی که شما توی ایران یک دوربین بخری پنج میلیون دسته دوم بفروشی دو و نیم میلیون می خرند یعنی واقعا نمی صرفه آدم دوربین بفروشه بهتره لازم هم نداره نگه داره پیش خودش این آقا خیلی خسیس بوده که دوربین دست دوم را که قیمت زیادی هم ندارد می خواسته بفروشه نکته دوم اینکه کلی نشسته راجع ایده اش توضیح داده که توی ایران اصلا چنین چیزی نیست وافراد شغل دوم سوم خود را لو نمی دهند و بروز نمی دهند چون ممکنه کار نگیره نکته بعدی اینکه که اصولا توی ایران همه کار دوم می کنند نه اینکه شغل اصلی خودشون را ول کنند و شغل دومی را امتحان کنند این بخاطر این است که مشاغل ایران نوعا دولتی است یا اگر خصوصی است بخاطر نظام تامین اجتماعی و قانون کا ر خیلی به سختی کارفرما می تواند کارگر را اخراج کند لذا کارگر می داند کارفرما تقریبا غیر ممکن است بخاطر سخترگیری های قانون کار او را اخراج کند بازنشستگی هم که دارد لذا فقط شغل دوم می پذیرد ولی شغل اول را اصلا رها نمی کند

Anonymous Anonymous گفت:
واقعا يه ايده‌ي خوب چقدر مي تونه راحت آدم رو مايه دار كنه

اونم مايه دار چند ميليون دلاري

.........

ممنون از تبريك .ديشب بود برنامه ام.

Blogger Coral گفت:
اگه من بودم از اولشم حاضر نبودم تو یه شرکت واسه یه کار پر درآمد بدون دردسر مشغول به کار بشم و یه دفه ببینم پیر شدم .

حیف نیست؟ آدم تا وقتی زیر چهل سالشه ایده های شاهکار و هیجان برای تکون دادن دنیارو داره.