وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
December 29, 2005
کسانی را که هم کیهان تهران درباره آنها بد می‌نویسند و هم تلوزیونهای لوس‌آنجلس معمولا آدمهایی هستند که حرف حسابی می‌زنند. یکی از این افراد هوشنگ امیراحمدی است. امیراحمدی در این مقاله‌اش در مورد خودفریبی ایرانیها در مورد حمله آمریکا به ایران هشدار می‌دهد. در این مقاله می‌گوید که سیاست «نه جنگ و نه صلح» بین آمریکا و ایران دیگر آنچنان پایدار نیست و اگر کار جدی‌ای صورت نگیرد ایران و آمریکا در جهت جنگ در حال حرکت هستند.

من هم این خود‌فریبی را در دوستان می‌بینم. خیلی‌ها فرض‌شان این است که بین ایران و آمریکا شعاردهی زیاد بوده و الان هم وضع بدتر از دهه هشتاد نیست یا فرضشان این است که آمریکا دست و بالش در عراق بسته است. متاسفانه اینها فرض‌های درستی نیست. در دهه هشتاد آمریکا بدنبال تضعیف صدور انقلاب ایران بود که این با حمله عراق به ایران عملی شد ولی بدنبال نابودی کامل حکومت ایران نبود از آنجا که نگران دست اندازی شوروی در ایران بود. الان دنیای دیگری است و آمریکا قدرت بی‌رقیب جهانی شده است و کمر همت به این بسته که مشکل خاورمیانه‌ای اش را یکبار برای همیشه حل کند.

همچنین فرض اینکه آمریکا در عراق مشغول است تا حد زیادی نادرست است. ناوگان هوایی آمریکا در عراق مشغول نیست و یک بمباران هوایی یک تا دو ماهه ایران می‌تواند نه تنها اکثر مراکز هسته‌ای و نظامی ایران را نابود کند، بلکه می‌تواند بیشتر تاسیسات صنعتی ایران از نیروگاههای برق گرفته تا ذوب آهن و ماشین‌سازی را نابود کند. اینکه آمریکا این کار را درباره عراق تا این حد نکرد این بود که می‌دانست باید عراق را پس از اشغال اداره کند و برای این کار نیاز به زیربنای اقتصادی هست. ولی اگر در مورد ایران بدنبال اشغال نظامی نباشد دیگر چیزی جلویش را برای نابودی کامل زیربنای صنعت ایران نمی‌گیرد.
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     2 نظر
نظرات:
Anonymous Anonymous گفت:
It is known that England has been pushing for the division of Iraq along race/religion lines should the US plan for a unified Iraq fail: West Iraq, South Iraq, Kordestan, and the oil rich Karkuk.

England would not hesitate for a moment to push for the division of Iran too, should US or Israel push the trigger.

Iran's leaders sould be smarter by now not to fall into another trap like Saddam's war. Why is Ahmadinejad allowed to make antagonizing remarks when Iran is under direct scrutiny for its nuclear activities?

It takes only two ego maniacs (see: Axis of Fanatics – Netanyahu and Ahmadinejad) to put Iran back 25 years, and the entire middle east in turmoil. No one benefits, but the same colonialist mindset that created a minority jewish state in the heart of the Arab land. Guess who that is?

P.s., I have had the pleasure to meet and discuss various issues with Dr. Houshang Amirahmadi in person. He is a true Iranian-American activist who believes in establishing a relationship based on mutual respect between US and Iran. He voices what most Iranians in USA dream of!

Anonymous Anonymous گفت:
Amirahmadi ye lobbiste badnam baraye "hokumate" Irane, na khode Iran.
Agar vaqean amsale unro tahsin mikoni bayad goft ke faqat barat moteassefam.