وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
یک جورهایی خِیر این سرویس آگهی وبلاگی(سمت چپ صفحه) دارد به خودم هم می‌رسد. چون وبلاگهایی را می‌بینم که اصلا ازشان خبر نداشتم. معمولا بیشتر وبلاگ خوانها وبلاگ خواندنشان به چندتا وبلاگ که بیشترشان هم یک جورهایی به همدیگر لینک می‌دهند محدود می‌شود. درست است که بیشتر وبلاگها بلاگرولینگ (لیست بلاگهای آشنایانشان) را در کنار صفحه دارند ولی این لیست آنقدر دراز است که آدم جرات نمی‌کند سراغش برود و همینطور چون فقط اسم وبلاگها روی لیست هستند آدم نمی‌تواند از روی آنها بفهمد که راجع به چی می‌نویسند. ولی آگهی‌‌های وبلاگی تعدادشان کمتر است و گویاتر هم هستند.

از روی یکی از آگهی‌ها دیدم که بهار (که از شهر بوستون می‌شناختمش) یک وبلاگ باحال برای پختن غذا راه انداخته است. با توجه به اینکه بیشتر خانمها همینجوری آشپزیشان خوب است،‌ بعید نیست این وبسایت هم جزو برنامه‌های فمینیستی بهار باشد که بخواهد با یاد دادن آشپزی، بهانه از دست مردهایی که با گفتن «ما آشپزی بلد نیستیم» خودشان را از کار آشپزخانه خلاص می‌کنند بگیرد. (ظاهرا این بهار بهار دیگری است! اشتباه از من)

وبلاگ «چرت و پرت» هم یک تیپ وبلاگ دیگه است که عمر‌اْ همینطوری بهش برنمی‌خوردم. نقاشی‌های جالبی تو وبلاگش کشیده.

خودم دارم یک استفاده جدید از آگهی می‌کنم. در آگهی خودم به مطلب دیروزی‌ام لینک دادم و در آگهی نوشتم «شکلهای مختلف دلیل آوردن، در وبلاگ ژرف». کسانی که آگهی روی وبلاگشان گذاشتند،‌ می‌توانند با عوض کردن target_text انجام دهند (چند ساعتی باید صبر کنید تا تغییر در سیستم ما صورت بگیرد). آدم اگر از یک مطلب خودش خیلی خوشش بیاد می‌تواند برای مدت مدیدی همان مطلب را روی آگهی‌هایش بگذارد تا خیلی‌ها ببیننش و دیگر نگران این نباشد مطالب کم اهمیت‌تر بعدیش باعث شوند که خواننده‌ها مطلب مهم‌تر را نبینند.

پ.ن. اگر با دستورعمل ساختن آگهی مشکل داشتید قسمت کامنتها را نگاه کنید. اگر جوابتان را پیدا نکردید کامنت بگذارید.
پ.ن.امروز فردا هم یک سری مشکلاتی ممکنه با سیستم آگهی باشد چون که داریم تکنولوژیش را بهتر می‌کنیم که بتواند تعداد بیشتری از استفاده کننده را جواب بدهد. برای همین اگر این یکی دو روز را هم صبر کنید بد نیست چون هنوز در مرحله آزمایشی است. امروز استفاده کننده‌ها یک دفعه زیاد شدند و ما هنوز خودمان را جمع و جور نکردیم.
پ.ن. مشکلاتی که در کامنتها گفته‌شده را حل کرده‌ایم..
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     18 نظر
نظرات:
Anonymous Anonymous گفت:
I faced lots of problems putting the codes in my blog. I have a template called Right Menu, where all the links and everything else are there, but when I put these codes anywhere on that template, it totally makes my blog messed up. The body tags are in Main Index template, but where should I put it there? I want it to be above my blogrol. If I put it in main index template I can't set it to be there. Help!!

Blogger Mehdi گفت:
Khorshid khanoom, I believe that I found out what the problem is. It is because of some incompatibilites between html and xhtml definitions. Instead of closing the script tag with < script... />, we have to use < script.. /script>

So in the first step of description use the code:
< div style="width:150px; border: solid
1px; margin:1em; text-align:center; overflow: hidden;"> < script type="text/javascript"
src="http://blogads.7rooz.com/blogads.php?NumAds=2" ></script> </div>

Anonymous Anonymous گفت:
سلام و ضمن تشکر بسیار بابت این کار جالب، عبارت
Visit us to advertise your blog
که تقریبا در همه‌ی تبليغ‌ها هست کمی اذیت می‌کنه، چراکه با وجود
Free Ads by BlogAds
اضافه به‌نظر
میاد، همچنین انگلیسی هم هست و تبلیغات رو از یکدستی می‌اندازه. دیگه اینکه لطفا استایل‌های
CSS
مربوطه رو هم (ترجیحا با ذکر مثال) بگین تا بشه استایل نمایش گر رو هم به دلخواه دستکاری کنیم (مثل کاری که با بلاگرولینگ و فلیکر می‌شه کرد). بازهم ممنون.

Anonymous Anonymous گفت:
اول تشکر می کنم از ابتکار جالبتون

دوم هم تشکر می کنم که لینک منو گذاشتی(البته تو وبلاگ من نقاشی وجود نداره!)

بعد هم یه سوال - البته من اصلا وارد نیستم ولی تو اون کدی که باید بذاریم تو وبلاگمون که آگهی ها نمایش داده بشه بعد آخرش نباید < / script > رو اضافه کنیم؟
چون اول که کد رو تو قالبم کپی کردم قالبم به هم خورد. بعد که اونو گذاشتم درست شد.

موفق باشید

Blogger Sanli گفت:
سلام مهدی

فکر کنم این بهار را با یک بهار دیگر اشتباه گرفته ای که البته با توجه به وجود عکسش توی وبلاگ هاش عجیب است.
این بهار ما هیچ وقت بوستون نبوده!

دلیل راه اندازی این وبلاگ را هم اینجا توضیح داده و من مطمئنم هیچ ربطی به فمینیسم ندارد.
http://baghebahar.blogspot.com/2006/03/blog-post_26.html

Blogger Mehdi گفت:
سلام سانلی
فکر کنم، آدم وقتی که ساعت یک نصفه شب بنویسه از این دست اشتباه ها کم نکنه. خیلی ممنون که تصحیح کردی. می‌سم هم ظاهرا نقاشی ندارد. پس آنها عکس هستند؟

Anonymous Anonymous گفت:
Mehdi jaan,
Bande be dalile IQ e paaen az IE estefade mikonam. age asfhe at ba IE baz beshe, sotoone samt e chap kollan mire paeen, yani alaan samt e chap e mataleb et khali e va rafte paeen e safhe samt e chap.

Blogger BA}{AR گفت:
مهدی سلام
بابت تعریفی که از آشپزخانه ام کردی، ممنونم. برایت دو تا آرزو می کنم
امیدوارم از اینکه من همان بهاری نیستم که تو می شناختی و فمنیست هم نیستم، پشیمان نشده باشی! بالاخره هر بهاری رنگ و بوی خودش را دارد
دومین آرزویم هم این است که فرصت درست کردن این غذاهایی که خیلی هم زمان بر نیستند را داشته باشی و از خوردن غذای دست پخت خودت لذت ببری

Blogger Mehdi گفت:
مجیداز اینکه مشکل قالبم را در اینترنت اکسپلورر خبر دادی متشکرم.

بهار
واقعیتش من برام سوال شده بود که چرا کسی پیدا نمیشود که برای کار عامه پسند آشپزی وبلاگ درست کند. خوب شد که تو شروع کردی. من هم سعی می کنم از دستورعملهای وبلاگت استفاده کنم.

Anonymous Anonymous گفت:
من صد بار روی لینک سرویس آگهی وبلاگی کلیک کردم ولی همه اش میزنه not found
مشکل از چیه؟

Blogger Mehdi گفت:
درستش کردم.
یکبار دیگر امتحان بکنید.

Anonymous Anonymous گفت:
سلام مهدی جان،ایده ی فوق العاده ای هست،من فکر می کنم اکثر بچه های وبلاگنویس از این ایده استقبال می کنن،خسته نباشی عزیز.

Blogger Mehdi گفت:
قراره این آخر هفته تکنولوژیی را که استفاده می‌کنیم بهتر کنیم تا جواب تعداد بیشتر استفاده کننده را بدهد. امروز یک دفعه غافلگیر شدیم. و فعلا سیستم به زانو در آمده.

Anonymous Anonymous گفت:
سلام. من احمد هستم سه ماهه وبلاگ نويسي رو شروع كردم. مدتيه با وبلاگتون آشنا شدم. كارها و ايده هاتون واقعا محشره.
در مورد لينك بلاگهاي بروز جزبلاگرولينگ سيستم ديگه اي هست ؟ آخه اون فيلتر شده.

Anonymous Anonymous گفت:
دوباره سلام.
من سيستم شما رو در وبلاگم قرار دادم.
يه نكته كه شايد خودتون هم متوجه شده باشيد تا حالا.
اگه زحمت بكشيد لينكها رو طوري تعريف كنيد كه تو يه پنجره جديد باز شن خيلي بهتره اينجوري يه خورده ستمه

خيلي جالب بود. مطمئنم كه پخته تر هم خواهد شد.

Anonymous Anonymous گفت:
سلام مرسي براي اين سيستم و يك سوال
تمام كاري كه بايد كرد اينه كه اون دوتا كد را به وبلاگ اضافه كنيم؟ چه جوري تو صفحه اول اسم وبلاگ را بايد گذاشت منظورم همان صفحه ايست كه كدها را از آنجا بر مي داريم چون اسم وبلاگ من اضافه نشده

Blogger Mehdi گفت:
احمد رضا،
الان قانونی که معمولا در وبسایت سازی رعایت می‌شه اینه که تا حد امکان لینکها در همان صفحه باز شوند.
دلیلش هم این است که انتخاب رو به بیننده می‌دهد. اگر بروزر مدرنتری مثل فایرفاکس استفاده کنید، براحتی می‌توانید انتخاب کنید که لینک را در یک صفحه جدید باز کنید یا اینکه در همان صفحه. برای همین است که می‌بینید تبلیغات سایتهایی مثل گوگل هم در همان صفحه باز می‌شوند.

در جواب آخرین نظر داده شده باید بگم که بعد از هفت هشت ساعت که تبلیغ را گذاشتید، اسم وبلاگتان را در صفحه اول وبسایتمان خواهید دید.

من با اجازه بهتون لینک دادم.