وبلاگ نیمه فعال مهدی درباره‌ی تصویر ایران در رسانه‌های جهان
همسرم رفته به یک کنفرانس(کارگاه) در ایالت دیگری که برای زنان دانشگاهی برگزارشده و هدفش کمک به آنها برای یادگیری راه و چاه گرفتن شغل استادی هست. در کنفرانس هفتادتا خانم هست و یک دانشجوی مذکر از دانشگاه برکلی! این دانشجوی برکلی طبق معمول دانشجوهای اون دانشگاه گیج بازی درآورده و متوجه نشده‌ که کنفرانس فقط برای خانمها است. برگزارکنندگان هم از روی اسم آسیایی طرف نفهمیدند که داوطلب زن نیست و برای کارگاه دعوتش کرده‌اند.

برخلاف تصور شما ظاهرا تنها آقای هفتاد زن بودن آنقدرها هم منفعت ندارد. بنده خدا مثل اینکه همش گوشه سالن می‌ایستد و هرکس که رد می‌شود یک نگاه چپی بهش می‌کند.

یک مورد دیگر اشتباه اسمی هم در مورد اسم خودم بود. سال اول آمریکا آمدنم، یک همخانه‌ای آمریکایی داشتم که نامزد کرده بود و اسم نامزدش «مِندی» بود که در شهر دوری زندگی می‌کرد. هم اتاقیم روی پیغامگیر پیغام ضبط کرده‌بود:«سلام، به دیوید و مهدی رسیدید...». هر از گاهی فامیلهای یا دوستانش زنگ می‌زدند و پیغام می‌گذاشتند:«مبارکه، چرا به ما خبر ندادید. از کی مِندی هم آمده بوستون و با هم همخانه شدید...». من هم یاد اون همشهریمان می‌افتادم که میگفت میخوای فرقش را...
لینک دایمی مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin
مطلب بالا را به دوستان خود ایمیل کنید:     4 نظر
نظرات:
Anonymous Anonymous گفت:
My name is Negar. People pronounce it like nigger.
You have to see their face, probably thinking “kodoom adam e ahmaghi esm e bachasho mizare Nigger”

Blogger Qasem گفت:
این فرد مثلِ این که هنوز جوِ برکلی نگرفته اش.باید دانش جویی تازه وارد باشد یا فردی بدون برهم کنش با بقیه باشذ. اگر جوِ برکلی گرفته بودش در اولین سخنرانی روی سن می رفت ٫خودش را معرفی می کرد و اشتباهش را رسمن خودش اعلام می کرد و سپس در همه ی سخنرانی ها فعلانه شرکت می کرد

Anonymous Anonymous گفت:
من فکر میکردم فقط همشهریهای ما میدونن با فرقش چه کارهایی میشه کرد. راستی بالاترین خیلی عالی شده. دستت درست

Blogger nikaeene گفت:
سلام، اين نگاه به توسعه بسيار پسنديده است. من مدتي است در مورد توسعه مطلب مي خوانم اما به فارسي مطالب دندان گيري پيدا نمي شود. در صورتي كه براي دوست شما امكان دارد من را با مقالات خوب به زبان انگليسي و يا فرانسه آشنا كند بسيار ممنون و متشكر مي شوم.